úterý

Zafirah

Kultura Orientu mě zajímala a lákala vždy, jen se postupem času měnil cíl mého zájmu: Japonsko svým jednoduchým stylem architektury a nádhernými čajovými zahradami, Čína jako světové centrum čajové kultury, Tibet svou nespoutanou silou a divokostí, Thajsko svou až kýčovitou zdobností a barevností, a nakonec Indie, která je patrně spojením všeho.
Ve filmech a pohádkách z indického prostředí se mi vždy nejvíc líbily princezny se svými krásnými šaty a spoustou šperků. Jenže ještě v nedávné době se dostupnost oblečení v orientálním stylu omezovala jen na pár obchodů s nepříliš bohatou nabídkou svršků, které by mě uspokojily. I to se už trochu změnilo k lepšímu, ale lov na originální a autentické oděvy stále ještě nemívá vždy jistý kladný výsledek.
K sárí jsem se dostala přes svou velkou vášeň - orientální tanec. Ač se věnuji hlavně klasickému orientálnímu tanci, moje dřívější fascinace Indií mě přivedla i k tanci nepálskému a indickému. A protože, coby profesionální tanečnice, bažím též po krásných kostýmech, po malém pátrání mě kamarádka přivedla do pražského obchůdku Ganga. Můžu říci, že jsem byla zcela ve svém živlu a nechala jsem na plno propuknout onu marnivost a touhu po tom nazdobit se, která je asi vlastní každé ženě. Od té doby, vždy, když se dostanu do Prahy, snažím se tento obchod navštívit.
Sárí jako oděv se mi velmi zalíbil, tak jsem ho začala nosit nejen při tanci. To, zda si oblečete sárí a vyrazíte mezi lidi, je jen otázkou odhodlání. Záhy totiž zjistíte, že v dnešní době, kdy se nosí v podstatě všechno, nebudíte zdaleka takovou pozornost, jak jste si původně myslely. Sárí je oblečení elegantní a velmi ženské a může mít mnoho podob dle provedení a příležitosti, pro kterou si ho obléknete. Jen dopravní prostředky MHD se v něm dobíhají poměrně obtížně….





 

Žádné komentáře:

Okomentovat